האם יהיו עדיין השתלות עצם ב2023?

האם יהיו עדיין השתלות עצם ב2023?

הרופאה המודרנית השתכללה בשנים האחרונות בצורה ניכרת, כאשר אל כלל תחומי הרופאה נית להנות בשנים האחרונות מגילויים והמצאות פורצות דרך אשר הופכות לא מעט טיפולים להרבה יותר קלים פשוטים ובעיקר עם אחוזי הצלחה גבוהים וסיכוי נמוך לסיבוכים שונים. מבין שלל ההמצאות והחידושים השונים בתחום הרופאה, גם אל רופאי השניים הצטרפו לא מעט כלים אל ארגז הכלים שלהם כמו שתלים דנטליים קצרים (https://bicon.co.il/%D7%A9%D7%AA%D7%9C%D7%99%D7%9D/ ) המצליחים לעקוף את הצורך בהשתלת עצם. עם זאת השתלת עצם הנחשבת להליך כירורגי וותיק, עדיין לא תיעלם בשנים הקרובות וזאת מכיוון שהשתלים הקצרים עוד רלוונטיים והכרחיים עבור לא מעט מטופלים.

השימוש בשתלים קצרים

רפואת השיניים העולמית עושה שימוש בשתלים קצרים כבר מעל לשני עשורים, כשאחד מהסוגים העיקריים של שתלים אלו הם שתלי בייקון. שתלים אלו מיוצרים בבוסטון שבארצות הברית, כשהייחודית שלהם היא בעיקרה שטח פנים רחב במיוחד אך קצרים ביחס לשתלים רגילים. המצאה ישראלית ודומה לא פחות לטכניקה של שתלי בייקון, אלו שתלי הפרידמיון. שתלים אלו דומים בטכניקה לשתלי הבייקון כשהיתרונות בשני השתלים דומים, הם מצליחים לעצור את ספיגת העצם באזור השן ואף להעניק מראה איכותי ומושלם בין השיניים. 2 סוגי השתלים הללו משמשיים את רופאי השיניים בישראל כבר מעל לעשור, התוצאות מראות לא רק על איכות ו"דילוג" על פני השתלת עצם אלא גם על עמידה איכותית אל מול לעיסות רבות.

השתלות עצם

אך למרות היתרונות הנפלאים וגם מספר הולך וגדל של סוגי שתלים קצרים, המצליחים להתאים למגוון סוגי השתלות וכמויות עצם שונות, עדיין ישנם מקרים בהם יזדקקו המטופלים להשתלת עצם. בדומה לשתלים הקצרים גם להליך כירורגי כמו השתלת עצם ישנם מספר דרכים, בין אם מדובר בהשתלת עצם המתבססת על חומרים קרמיים ועד אל השתלת עצם של חיה. אבל כאשר עולה הצורך לבצע השתלת עצם, נדרש כ 5 מ"מ של עצם באזור המיועד להשתלה ובמידה והוא לא קיים תידרש השתלת עצם. חשוב לזכור כי בעבור שני הטיפולים קיימים חסרונות ויתרונות, החל מדלקות שונות ועד אל מחיר הטיפול.

Comments are closed.