כיצד לבחור כסא גלגלים מתאים?

כיצד לבחור כסא גלגלים מתאים?

כסאות גלגלים הם פתרון שהיה קיים כבר מאות שנים, למעשה מאז שהאדם המציא את הגלגל והבין כי ניתן להשתמש בעגלות במקום ברגליו כבר נטמן הזרע לרעיון של התניידות בכסא גלגלים. אך רק לפני כחמש מאות שנים (יש אומרים שאלף חמש מאות שנים על פי תיעוד אחד בסין) החלו להופיע בקרב בני האצולה כסאות גלגלים שנועדו לספק פתרון התניידות לאנשים שאינם יכולים לנוע בעצמם. מן הסתם הכסאות הראשונים היו כבדים מאוד (נבנו מעץ או מברזל), נוחים פחות (נסו אתם לנסוע על גלגלי עץ או גלגלי מתכת) והיו בשימושם הבלעדי של בני אצולה (שהיה להם הן את הכסף והן את התשתית הנדרשת – לא ניתן לעשות שימוש בכסא גלגלים אם אין רכים מרוצפות או אם יש רק חדר אחד או שניים בבית). במאה העשרים כבר ראינו שינויים טכנולוגיים מהותיים עם הופעתו של כסא הגלגלים הממונע הראשון, כסא הגלגלים המתקפל הראשון, המעבר לאלומיניום המאפשר משקל קל יותר ויכולת התאמה טובה יותר, שימוש בגלגלי גומי מתנפחים ועוד.

כסא גלגלים מתאים

כיום ישנם סוגים רבים של כסאות גלגלים בשוק, החל מכסאות מהודרים או ספורטיבים עם שלושה גלגלים ועד לכסאות פשוטים מאוד. בין לבין ניתן למצוא כסאות גלגלים עם הנעה עצמית על בסיס סוללה נטענת או כסאות מתקפלים.

גם בקטגוריית כסאות הגלגלים החשמליים ניתן למצוא כסאות מסורתיים ופשוטים יותר הנמצאים בשימוש בקרב קשישים או כאלו שמשמשים להתאיידות למרחקים ארוכים ולנסיעות בשכונה. מעבר לשיקול הניידות שהוא אולי השיקול המשמעותי ביותר בבחירת כסא גלגלים, יש להשקיע גם מחשבה גם בנוחות הכסא. המשתמש יבלה שעות ערות רבות בכסא ולכן חשוב שהשעות הללו יעברו עליו בנעימים, ללא לחצים פיזיים העלולים לגרום לפצעי לחץ או לנמק. אפשר תמיד להוסיף כריות או שמיכה כדי להנעים את השעות בכסא בכסאות הגלגלים הפשוטים יותר. ואם אתם בעניין של ספורט אז קחו בחשבון שכיום ניתן למצוא כסא גלגלים מתקדם מאוד או ספורטיבי למירוצים שיכולים להגיע למהירויות מדהימות. מדובר בכסאות קלים במיוחד ואווירודינמיים. כסאות גלגלים עברו דרך ארוכה מאז שהומצאו לראשונה, וכל הזמן יוצאים לשוק חידושים ופיתוחים חדשים. פיתוחים אלו משדרגים לאין ערוך את איכות החיים של המשתמשים וחשוב להכיר ולהקדשי תשומת לב לפיתוחים בתחום.

Comments are closed.