לא כל ניתוח אף הוא קוסמטי

לא כל ניתוח אף הוא קוסמטי

ניתוח אף

רובנו חושבים שניתוח אף נעשה בעיקר מטעמים קוסמטיים ושיקולים של נראות ושיפור היופי החיצוני כמו מתיחת בטן, אך בפעמים רבות הניתוח נעשה כדי לסייע לחולים לנשום טוב יותר מהאף. מסתבר שבעולם קיימים מילוני מטופלים שסובלים מקושי נשימתי בגלל נזלת או בעיה מבנית בתוך האף או בשל נפיחות הנגרמת לעיתים מאלרגיה או מסיבות אחרות או בגלל בעיה כרונית של סינוסים נפוחים ותנאים דומים המונעים את מעבר האוויר באופן תקין בתוך תעלות האף.

ניתוח אף המלצות: חסימה יכולה להתבצע על ידי תזוזת הקיר הפנימי באף שמפריד בין שני חלקי האף או עיקום של הקיר כתוצאה מפציעה או גדילה לא תקינה. תזוזה שכזו יכולה לגרום לחסימה חלקית או מלאה של תעלות האף. לכ 80% מהאוכלוסיה ישנה תזוזה או סטיה בקיר הפנימי שיכולים להיות מתוקנים בקלות באמצעות ניתוח פשוט יחסית. ניתוח זה כולל גם תיקונים קוסמטיים לשימור המראה שעלול להיפגע מתהליך שכזה.

הגדלת המבנה של תעלות האף עלול להוות גורם נוסף לסתימה באף. לעיתים התעלות זקוקות לטיפול כדי להקטין אותן ולפתוח אותן ולאפשר את זרימת האוויר. גם כאן מדובר בתהליך ניתוחי של הקטנת התעלות או הסרתן אך לפני שניגשים להליך שכזה לרוב מבצעים בדיקת אלרגיות מקיפה. אלרגיות הן אחד הגורמים המשמעותיים לפגמים אלו  ובהיעדר טיפול הבעיה עלולה לחזור לאחר הניתוח ולהפוך אותו לחסר תועלת. גורם נוסף שעלול להביא לניתוח אף רפואי טיפולי הוא הזדקנות האף. ההזדקנות עלולה להביא עימה בעיות מבניות באף. כתוצאה מהזקנה הסחוס נחלש וכך המבנה עצמו שיורד עקב השפעת כוח המשיכה. תופעות אלו יכולות להביא פרט לבעיה בזרימת האוויר גם לנשימה מוגברת דרך הפה מה שגורם לנזלת מוגברת ולעיתים גם לשינוי צורת הלסת וכן לנחירות בלילה. אם אתם יכולים לשפר את הנשימה על ידי הרמת קצה האף שלכם בעזרת האצבע אז כנראה שאתם גם סובלים ממידה מסוימת של בעיה זו (בשלב זה בקריאה מרבית האנשים מנסים את הנשימה עם האצבע בקצה האף). כמו בניתוח אף קוסמטי גם בניתוחים אלו מומלץ להתייעץ עם מנתח מנוסה ולבחון איתו את השלכות התהליך.

Comments are closed.