טיפוח עור טבעי

טיפוח עור טבעי

חברות רבות בישראל נמצאות בחזית המחקר, הייצור וההפקה של מוצרי טיפוח עור טבעיים כמו לדוגמא מוצרי טיפוח עור אורגניים לתינוקות או משחות למניעת סימני מתיחה ולשימור האלסטיות והמגע החלק של העור אצל תינוקות או מוצרי ים המלח. בין החומרים הטבעיים המשמשים לשימור העור ולמניעת קרעים רקמות העור או מה שנקרא סימני מתיחה, ניתן למצוא ציפורני חתול, אלוורה, קמומיל, שמן זית וחמאת קקאו. חומרים אלו כאמור מסייעים להחליק, להרגיע ולסייע לעור התינוק בכך שהם מפחיתים את האדמומיות והגירוי הנגרמים על ידי חיתולים.

מוצרים אקטיביים אחרים מבוססים לרוב על תמציות צמחים אשר מופקות בטכנולוגיות מתקדמות ונבחנות במחקרים רפואיים בכל הקשור לאפקטיביות שלהם. אבל הצמח המנוצל ביותר בישראל כנראה, בעיקר באזור הגליל הוא הזית והסבונים הטבעיים והקרמים והמשחות המופקים על בסיסו הם בין המתקדמים בתעשייה. חלק גדול מהמוצרים נרשמים כפטנטים או בתרכובת המוצר או בתהליך הפקתו ומשמשים לבעיות שונות של עור מעור שמנוני או יבש, אקנה, פרוסטאזיס ועד לאנטי אייג'ינג. חומר אחר שעל בסיסו מופקים מוצרים הוא בוץ ים המלח.

אחת ההברקות שהיא לדעתי הברקה שיווקית לא פחות מהברקה טכנולוגית או רפואית היא של חברת שבעת, שפיתחה מוצר שנקראה בשם זה – שבעת על שם שבעת הסבונים המכילים תמציות שונות של דגן ופירות. ישנו סבון העשוי מתמצית חיטה, שיבולת שועל, ענבים, זית, תמר ותאנה. כל אחד משבעת הסוגים מכיל מרכיבים טבעיים ומזינים את העור שמקדמים הן תחושת רוגע והן את התועלות הרגילות. כמובן שבהתאם לקהל היעד המוצרים הללו הם ידידותיים לסביבה ולא נוסו על בעלי חיים. המוצר הזה משתלב בצורה מקסימה בתעשיית המתנות כמתנה מקורית ומרעננת המבטאת בריאות ונגיעה לטבע לצד גיוון ומקוריות.

 כמובן שלצד כל אלו ניתן למצוא מעבדות מקצועיות המפתחות תכשירים קוסמטיים רפואיים עם תקני ISO  המאושרים גם על ידי כל גופי הבריאות. חלק גדול מהמוצרים האלו מכוונים אל השוק המקצועי ולא ישירות אל הצרכן הפרטי בהכרח ונועדו לאפשר לאנשי מקצוע בתחום הטיפוח, היופי והבריאות לספק שירות טוב יותר ללקוחות שלהם ולכן גם התמהיל השיווקי של החברות הללו שונה והן ממותגות אחרת מהחברות הפונות לקהל הרחב.

Comments are closed.