לבחור את הטפט המושלם

לבחור את הטפט המושלם

לפעמים זה מאתגר לבחור את הטפט הנכון וגם כמה ממנו ולכן חשוב לקרוא את המדריך הזה. טיפוט החדר שתבחרו יכול לגרום לו להיראות גדול יותר, חם יותר, בהיר יותר ולהסתיר בו פגמים מסוימים. צבע יכול לקבוע את מצב הרוח של החדר ולכן כדאי להתחיל בצבע. אם אתם רוצים לגרום לחדר להיראות גדול יותר ולתקרה גבוהה יותר אז לכו על תבניות של טפטים עם צבעים קרים כמו ירוק, כחול או סגול. צבעים רכים מייצגים רוגע, בעוד שצבעים אינטנסיבים נותנים הרגשת רעננות ודרמטיות. צבעים חמים כמו אדומים, צהובים וכתומים הם בדיוק כמו שהם נשמעים ונראים – הם גורמים לאנשים להרגיש חם יותר, לכן הם הבחירה הטבעית באיזורי אקלים קרים ובחדרים הפונים לכיוון צפון. ככל שהצבע יותר אינטנסיבי החדר יתמלא ביותר התרגשות.

טפט לחדר ילדים

אפשר לשחק גם עם האור ולא רק עם הצבע, במיוחד בחדרים שפונים לכיוון צפון, מסדרונות חשוכים וחדרים ללא חלונות. חפשו טפטים שיתנו הרגשת אור בחדר כמו תבניות של צבעים בהירים וכתמים מטאליים או דומים. בנוסף כדאי להתמקד בתבניות חלקות משום שהן מחזירות אור בצורה מקסימלית. צבעים כהים סופגים אור ולכן גורמים לחדרים להיראות קטנים וסגורים יותר, גם טפטים עם הרבה מאוד מידע ויזואלי נוטים לתת הרגשה שכזו. שימוש נכון בתבניות יכול לגרום לפגמים או בעיות בקירות להיראות טבעיים וחלק מהעיצוב. תתלאו אולי לגלות אבל יש טפטים שמכילים דשא סינטטי, בד, כותנה, עור, עץ ואפילו פלסטיק. אבל כאן אולי יותר מדי כדאי לקחת בחשבון את שימושי החדר ואת תדירות השימוש בו. למראה רשמי תרצו ללכת עם הדברים הרגילים, תבניות גדולות מאוד ואולי אפילו דרמטיות. להרגשה של כיף עדיף ללכת עם מוטיבים קטנים שנפתחים אל חלל משמעותי כמו לדוגמא נקודות מעוצבות. גם לגבולות יש חשיבות עיצובית ומגוון עצום של סוגים ואפשרויות.

פסים ויתר דוגמאות אנכיות מדגישות גובה ולכן מייצגות הרגשת חיים, יושרה ורשמיות. גם תבניות שעולות ויורדות בצורה של האות יו באנגלית או של האות וי יכולים לגרום לתקרה להיראות גבוהה יותר, בעוד שתבניות מאוזנות יוצרות הרגשת מרחב ופתיחות וגורמות לחדרים קטנים להראות גדולים יותר. מוטיבים גדולים יצרו הרגשה אינטימית ואילו מוטיבים קטנים ורבים הרגשה של התרחשות. לדוגמא כדי לגרום לחדר ריק יותר להיראות מרוהט יותר יש לבחור תבניות גדולות עם צבעים בהירים ורקע כהה. לתת לקיר שטוח הרגשת עומק צריך תבנית גיאומטרית גדולה ופתוחה.

Comments are closed.