סדנאות התפתחות אישית

סדנאות התפתחות אישית

האדם הממוצע מבקש באופן תמידי להתפתח ולגדול, שכן ניתן לומר כי התפתחות הטכנולוגיה והמדע הביאו להתקדמות כמעט מתמדת העוברת אפילו בין דור אחד למשנהו. התפתחות שכזו מתגלה בצורות רבות, בין אם מדובר בדורות של המהפכה התעשייתית אשר ביקשו להתייעל מבחינה כלכלית ועשו את המעבר מאזורים כפריים אל הערים המרכזיות. אך בשנים האחרונות התפתחות אישית כבר איננה נחשבת להתפתחות כלכלית גרידא, אלא טומנת בחובה מנעד רחב של כלים להתפתחות ובשלל רבדים שונים בחייו של האדם. ועם התגברות הרצון לגדול ולהתפתח, ניתן לעשות זאת כיום בעזרת מנעד רחב של סדנאות להתפתחות אישית שיוכלו להיות מתאימות עבור עובדי ארגון ועד לגילוי יכולות חדשות בצורה אישית.

סדנאות התפתחות אישית – מה זה?

נהוג לחשוב כי התפתחות אישית היא מעין שם כללי המכיל בתוכו סוגי טיפול שונים, אך מחשבה זו אם אפשר לומר היא מעט "מיושנת", שכן כיום מרבית הטיפולים עוסקים ב"שיפור" או "ריפוי" של תכונות/התנהגויות בלתי רצויות. אך כאשר מדובר בסדנאות אישיות, מדובר בשם כללי הכולל סדנאות מסוג NLP, סדנאות מדיטציה במגוון זרמים וסגנונות, מדובר בסדנת קאוצ'ינג או אימון אישי ולעיתים אף במאמן כושר אישי. סדנאות אלו מבקשות למצוא נקודות חוזקה בקבוצות ובאנשים בודדים, להעצים אותם ולאפשר התפתחות אישית בהתאמה ולאו דווקא חתירה אל מצוינות או הישגים אשר נמדדים בצורה כמותית.

שלבים ראשוניים בסדנאות התפתחות אישית

מרבית הסדנאות נעות על אותם השלבים, בין אם מדובר בקאוצ'ינג ועד ליוגה על כל מתאמן(או כל שם אחר שהוגדר למשתתפים בסדנא) יש להכיר בראש ובראשונה עם מודעות והכרה לדבר אותו הם שואפים "להשיג" או לפתח. מודעות שכזו עלולה להגיע דרך בעיות אישיות, דרך ירידה בתפקוד בזמן העבודה ועד למערכות יחסים הרסניות. השלב השני הוא מציאת אסטרטגיה מתאימה, לכאן "נשפכת" הבחירה של איזה סדנא או אימון מתאים לבעיה או להישג שנרצה להגיע אליו, בין אם הוא פיזי המשתלב גם בהארה רוחנית כמו מדיטציה ובין אם הוא יותר מנטלי. בחירה מדויקת תיעשה יחד עם התחשבות בזמן שנבקש להשקיע בתהליך, ביכולת התמסרות לתהליך עצמו ובסופו של דבר להתמסרות ופיתוח רגשות חיובים אל הסדנא והיכולת הנרכשים בה. לפרטים נוספים – https://elitecode.co.il

Comments are closed.