התפתחויות תעסוקה בחדרה

התפתחויות תעסוקה בחדרה

למרות הקורונה ואולי דווקא בגללה נראה שהעיר חדרה רוצה לעשות קפיצת וגדל משמעותית ולנצל את מיקומה האסטרטגי על כבישים 4 ו-2 ביו חיפה לבין תל אביב בדומה לנתניה והרצליה. תוואי הרכבת עובר בעיר וצפוי להתרחב בשנים הקרובות. לאור כל זאת החליטה חדרה על פיתוחם של שני אזורים עיקריים – הראשון לפיתוח מסוף התחבורה הגדול ביותר בין תל אביב לחיפה שבמסגרתו יוכפלו זכויות הבנייה באזור קניון מול החוף והרעיון הוא לבנות מרכז תעשייתי תחבורתי המבוסס על מסופי האוטובוסים והרכבות, חניונים ציבוריים ומעטפת של תעשייה ומשרדים, כמו גם של מרכזים לוגיסטיים ומלונות וכן גם דיור בדירות קטנות ודיור מוגן.

מעניין יהיה לראות כיצד משבר הקורונה ישפיע על הפיתוח משום שאנו רואים גם ציפייה לגידול עצום באזורי התעשייה של הרצליה ושל נתניה. באזור אחר בחדרה שאמור לכלול גם בניין עירייה חדש אנו רואים החלטה מעניינת השואפת למשוך אל אזור התעשיה הצפוני בחדרה תעשיות שערים אחרות אינן חושקות בהן. בשונה מהמגמה של השנים האחרונות לשנות ייעודי תעשייה למסחר ולשירותים והרחקת תעשיות – דווקא חדרה מעוניינת לקבע את מעמדה כמרכז משמעותי אזורי על ידי ייעוד קרקעות לתעשייה כבדה וקלה בין מכון טיהור השפכים למסילת הרכבת. מדובר בהכפלה כמעט של אזור התעשייה הנוכחי תוך כדי ניסיון שלא נעשה בעבר לשמר את תוואי נחל חדרה והנגשתו לציבור והגנה עליו מפני תעשיות אלו.

התוכנית אמורה לתרום לאזור כולו בכך שתאפשר מקום לתעשייה הכבדה וכן תחזק את העיר כעוגן תעסוקתי ואת הכלכלה שלה וכמובן תביא לעליה של דרושים בחדרה לעבודה בתחומים אלו. החלק העוסק בנחל חדרה ושיקומו  נעשה יחד עם המשרד להגנת הסביבה, רשות הטבע והגנים וגופים נוספים במטרה לפתח את גדות הנחל, לשקם את הנוף ולסלול שבילי אופניים והולכי רגל שיתחברו לפארק הנחל וכן לשטחים הפתוחים שממזרח. בינתיים אנו רואים שהעיר מנסה להתאושש ממשבר הקורונה ולהניע מחדש את העסקים בה. אנו רואים את העלייה בדריה לעובדים בעיר עם דגש על עובדים צעירים ולכן למרות האתגרים העצומים של המשבר כנראה שיש בחדרה סיבה לאופטימיות בכל הקשור לעבודה ולתעסוקה.

Comments are closed.